Διδασκαλία Ελληνικών σε Πρόσφυγες
- Κατανοήστε το προσφυγικό ζήτημα στην Ευρώπη σήμερα
- Μάθετε πώς να οργανώνετε τα μαθήματά σας για πρόσφυγες και μετανάστες
- Ενσωματώστε τα πολιτιστικά ζητήματα στα μαθήματά σας
- Ανακαλύψτε 3 εξειδικευμένες μεθοδολογίες (καφέ γλωσσών, γλωσσική ανταλλαγή, Montessori για ενήλικες) για να διδάξετε πρόσφυγες και μετανάστες
- Αναπτύξτε τις διαπολιτισμικές σας δεξιότητες
- Γνωρίστε το θεσμικό πλαίσιο της διδασκαλίας της ελληνικής στην Ελλάδα

Διδασκαλία Ελληνικών σε Πρόσφυγες
- Κατανοήστε το προσφυγικό ζήτημα στην Ευρώπη σήμερα
- Μάθετε πώς να οργανώνετε τα μαθήματά σας για πρόσφυγες και μετανάστες
- Ενσωματώστε τα πολιτιστικά ζητήματα στα μαθήματά σας
- Ανακαλύψτε 3 εξειδικευμένες μεθοδολογίες (καφέ γλωσσών, γλωσσική ανταλλαγή, Montessori για ενήλικες) για να διδάξετε πρόσφυγες και μετανάστες
- Αναπτύξτε τις διαπολιτισμικές σας δεξιότητες
- Γνωρίστε το θεσμικό πλαίσιο της διδασκαλίας της ελληνικής στην Ελλάδα
Σε αυτό το σεμινάριο κατάρτισης εκπαιδευτικών θα μάθετε:
- Να χρησιμοποιείτε τις πολιτιστικές και διαπολιτισμικές πτυχές της εκμάθησης γλωσσών
- Να εξοικειώνεστε με διαφορετικά χαρακτηριστικά διαφορετικών ομάδων προσφύγων
- Να εφαρμόζετε άτυπες και μη τυπικές μαθησιακές προσεγγίσεις
- Για το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της εκμάθησης και της διδασκαλίας της ελληνικής
Προαπαιτούμενα για κάθε διαδικτυακό μάθημα:
- Καλή σύνδεση στο διαδίκτυο
- Εξοπλισμός με μικρόφωνο και ακουστικά
- Λογαριασμός Skype
- Εξωτερικά ηχεία είναι καλό να υπάρχουν
- Θέληση να μάθετε και υπομονή
- Διαρκής προσπάθεια για εξάσκηση όσων έχετε μάθει
Περιεχόμενα Μαθήματος
Περιγραφή
Οι εκπαιδευτές στο σεμινάριο αυτό εκπαίδευσης καθηγητών είναι πιστοποιημένοι και έχουν όλοι μεγάλη πείρα στη διδασκαλία σε Πρόσφυγες. Μεταφέρουν πρακτικές γνώσεις και εμπειρίες και παίζουν επίσης τον ρόλο του Μέντορα για τους εκπαιδευόμενους καθηγητές. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να μάθουν οι εκπαιδευόμενοι τα ουσιώδη στοιχεία της διδακτικής πρακτικής, να ευαισθητοποιηθούν για το προσφυγικό θέμα και να αποκτήσουν σημαντικά εργαλεία και δεξιότητες σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων ελληνομάθειας για πρόσφυγες. Συμπεριλαμβάνεται επίσης συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring) στους συμμετέχοντες για έναν χρόνο μετά την έναρξη του σεμιναρίου, ώστε να επιλύονται τυχόν νέες προκλήσεις στην εργασία τους, εάν χρειάζεται.
Το σεμινάριο αυτό μπορεί, με επιπλέον κόστος και με βάση την Πρακτική Εξάσκηση και την Παρακολούθηση μαθημάτων σε πρόσφυγες και επιπλέον δια ζώσης σεμιναρίων, να οδηγήσει στην Πιστοποίηση EUROLTA, η οποία παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό ICC – International Language Association https://icc-languages.eu/eurolta/
Το σεμινάριο εχει διάρκεια 2 ημέρες όμως θα έχετεπρόσβαση στην πλατφόρμα με τα διδακτικά υλικά για 2 εβδομάδες.
Επιπλέον το σεμινάριο ολοκληρώνεται με μια σύντομη εργασία που περιλαμβάνει είτε τον σχεδιασμό μαθήματος είτε τον σχεδιασμό ενός προγράμματος σπουδών της Ελληνικής για πρόσφυγες.
Το σεμινάριο κατάρτισης αυτό μπορεί να προσφερθεί και ως δια ζώσης σεμινάριο στην Αθήνα ή στη Σαντορίνη με ελάχιστο αριθμό συμμετεχόντων:7
Σε ποιον απευθύνεται
- Καθηγητές ελληνικών χωρίς ή με ελάχιστη εμπειρία διδασκαλίας σε πρόσφυγες
- Διδάσκοντες που έχουν εμπειρία στη διδασκαλία ελληνικών σε μη τυπικά περιβάλλοντα, π.χ. σε ΜΚΟ, ή επιθυμούν να διδάξουν μια γλώσσα που γνωρίζουν ή τη ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα
- Έμπειρους καθηγητές ελληνικών σε πρόσφυγες που πιστεύουν ότι χρειάζεται να αναβαθμίσουν τις πρακτικές τους δεξιότητες
- Διευθυντές σχολών γλωσσών που προγραμματίζουν να προσφέρουν και ελληνικά σε μετανάστες ή πρόσφυγες ή σχεδιάζουν προγράμματα σπουδών για τις ανάγκες διαφορετικών ομάδων μαθητών
- Άλλο εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθούς ή αναπληρωτές καθηγητές γλωσσών
Μεθοδολογία
Πέρα από τη μελέτη των διδακτικών υλικών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα γίνουν δεκαέξι (16) online συναντήσεις σύγχρονης εκπαίδευσης (προαιρετικές) με τους εκπαιδευτές του σεμιναρίου μέσω skype. Οι εκπαιδευτές θα επικοινωνούν με τους εκπαιδευόμενους μέσω του Φόρουμ της εκπαιδευτικής πλατφόρμας και θα απαντούν τυχόν ερωτήσεις μέσα σε τρείς ημέρες το αργότερο.
Οι σύγχρονες συναντήσεις δεν είναι υποχρεωτικές, αλλά οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να συμμετέχουν για να επιλύουν τυχόν απορίες και να «συναντούν» online τους άλλους συνεκπαιδευομένους. Σε περίπτωση που μία εκπαιδευόμενη/ ένας εκπαιδευόμενος δεν μπορέσει να παρακολουθήσει κάποια σύγχρονη συνάντηση, θα λάβει τη συνάντηση βιντεοσκοπημένη.
Οι εκπαιδευόμενοι καθηγητές έχουν την υποχρέωση να αναρτήσουν μία τουλάχιστον απάντηση σε κάθε ενότητα του σεμιναρίου, να απαντήσουν με δέκα τουλάχιστον αναρτήσεις τους σε άλλους εκπαιδευόμενους, να εκπονήσουν μία τελική εργασία καθώς και να συμπληρώσουν τη φόρμα αξιολόγησης του σεμιναρίου.
Οι εκπαιδευτές θα είναι στη διάθεση των εκπαιδευομένων ώστε να επικοινωνούν μαζί τους μέσω Skype, τηλεφώνου ή e-mail.
Περιεχόμενα
Α. Το προσφυγικό ζήτημα σήμερα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα
- Το προφίλ και οι ανάγκες διαφόρων κατηγοριών προσφύγων, ενηλίκων και ανηλίκων
Β. Η Διδασκαλία και η οργάνωσή της
- Διάγνωση επιπέδου ελληνομάθειας και κατάταξη των μαθητών σε τμήματα
- Δημιουργία αναλυτικού προγράμματος και σχεδιασμός του μαθήματος
- Διδασκαλία κειμένου, αφομοίωση λεξιλογίου, διδασκαλία μορφολογικών δομών, εξεύρεση και δημιουργία διδακτικών υλικών
- Η ανομοιογένεια της τάξης ως πρόκληση
Γ. Η διάσταση του πολιτισμού στα μαθήματα
- Επιλογή και χρήση πολιτιστικών υλικών, αξιοποίηση των διαπολιτισμικών στοιχείων
- Παραγωγή νέων εκπαιδευτικών υλικών για την πολιτισμική ένταξη
Δ. Μεθοδολογία άτυπων μορφών μάθησης (Tandem, Language Café). Το μάθημα έξω από την τάξη
Ε. Εισαγωγή στις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΣΤ. Η Πιστοποίηση της ελληνομάθειας: κατηγορίες εξετάσεων, προετοιμασία για εξετάσεις, νομικό πλαίσιο
Ζ. Φορείς που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε πρόσφυγες: προγράμματα, ιδιαιτερότητες.
Διάρκεια: 16 ώρες
Δίδακτρα
Για το online σεμινάριο: 2 Σάββατα, 16 ώρες σύνολο, 130€
Περιλαμβάνονται online σύγχρονες και ασύγχρονες συναντήσεις, υλικά σεμιναρίου, βεβαίωση παρακολούθησης. Για μέλη μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται εθελοντικά στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας ισχύει έκπτωση 20%.
Εκπαιδευτές
Το σεμινάριο περιλαμβάνει την εμπειρία των παρακάτω καθηγητών και εκπαιδευτών καθηγητών. Δύο ή τρεις από τους παρακάτω εκπαιδευτές συμμετέχουν σε κάθε σεμινάριο
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ, ΜΑ, Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, εκπαιδεύτρια καθηγητών. Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Συγγραφέας πέντε βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως μητρικής και ως ξένης. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, καθηγήτρια ελληνικής σε ξενόγλωσσους, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα. Πιστοποιημένη Eurolta Master Trainer (Εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών των εκπαιδευτών Ενηλίκων).
ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑ, Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου καθώς και του Μεταπτυχιακού «Πολιτισμικής Τεχνολογία» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής EUROLTA, εκπαιδευτής καθηγητών και μέλος της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας. Από το 1995 διδάσκει εθελοντικά σε μετανάστες και πρόσφυγες, σε άτομα με αναπηρία και στην LGBT κοινότητα.
ΓΙΩΤΑ ΜΠΟΥΖΙΟΥ , ΜΑ, Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Διδάσκει ελληνικά σε δημόσιο Λύκειο. Ήταν υπεύθυνη για την οργάνωση του προγράμματος Ελληνικών σε μετανάστες και πρόσφυγες στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Εθελοντική Εργασία Αθήνας, για περισσότερα από δέκα χρόνια.
ΗΛΙΑΔΑ ΔΙΑΜΑΝΤΩΝΗ, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού από το 2014 και εθελόντρια εκπαιδεύτρια σε μετανάστες και πρόσφυγες στο διαπολιτισμικό σχολείο «Γέφυρες» στην Κυψέλη από το 2010. Έκανε σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, έχει εκπαιδευτεί στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας μέσω διαδικτύου. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια EUROLTA.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΟΖΗΣ, ΜΑ, Απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με Ειδίκευση στην Ευρωπαϊκή Ιστορία από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα στο Ιστορικό Αρχείο της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως καθηγητής ελληνικής στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Mosaik για πρόσφυγες στη Λέσβο, ενώ για ενάμιση χρόνο εργάστηκε στη Μόρια. Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ, Καθηγητής γερμανικής γλώσσας, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως Υπεύθυνος της ομάδας καθηγητών στο Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες και ως καθηγητής ελληνικής σε πρόσφυγες. Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΡΑΝΕΝΤΣΗ,ΜΑ, στέλεχος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, μέλος της ομάδας για τη συγγραφή και επεξεργασία εξεταστικών δοκιμασιών, αξιολογήτρια και βαθμολογήτρια των παραγωγικών και δεκτικών δεξιοτήτων των εξετάσεων, υπεύθυνη για τη σύνταξη και την επιμέλεια υποστηρικτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ με εμπειρία στη διδασκαλία παλιννοστούντων και ατόμων με ειδικές δεξιότητες. Επιμορφώτρια στην Ενότητα «Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά» σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση από απόσταση των διδασκόντων την ελληνική ως ξένη γλώσσα.
Ημερομηνίες
Το σεμινάριο κατάρτισης εκπαιδευτικών διαρκεί 2 Σάββατα 21/06/2025 και 28/06/2025 από τις 09:00 έως τις 18:00 ώρα Ελλάδας, 16 ώρες σύνολο
Πιστοποίηση
Το Κέντρο μας εκδίδει Βεβαίωση Παρακολούθησης για τα σεμινάρια κατάρτισης που έγιναν, για να υποβληθεί σε ιδιωτικούς ή δημόσιους οργανισμούς και προκηρύξεις θέσεων. Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού είναι επίσημα αναγνωρισμένο ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και ως σχολείο γλωσσών από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΕΟΠΠΕΠ κωδικός 2101782/ 2018 και 2308668/2018).
Γλώσσα εργασίας
Η ελληνική είναι η γλώσσα εργασίας στο σεμινάριο αυτό.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ
- Το συνολικό κόστος του σεμιναρίου πρέπει να καταβληθεί την τελευταία ημέρα εγγραφής στο πρόγραμμα (30 ημερολογιακές ημέρες πριν την εκάστοτε ημερομηνία έναρξης). Πληρωμές γίνονται με μεταφορά χρημάτων στον τραπεζικό λογαριασμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού ή με πιστωτική κάρτα ή PayPal. Θα ενημερωθείτε για τα στοιχεία της κατάθεσης μετά την υποβολή της αίτησης εγγραφής.
- Ακύρωση της συμμετοχής: Δωρεάν ακύρωση 30 ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση καθυστερημένης ακύρωσης, οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ήμισυ των διδάκτρων τους για να εγγραφούν σε οποιοδήποτε μάθημα ή σεμινάριο κατάρτισης του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού εντός ενός έτους. Ποινή ακύρωσης: για καθυστερημένη ακύρωση το ήμισυ των διδάκτρων παρακρατείται.
- Τα προσωπικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στην παρούσα αίτηση προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τη διασφάλιση της λειτουργίας των παρεχόμενων υπηρεσιών και την πληροφόρηση για νέες παρόμοιες υπηρεσίες και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε τρίτο.
Οι εκπαιδευτές στο σεμινάριο αυτό εκπαίδευσης καθηγητών είναι πιστοποιημένοι και έχουν όλοι μεγάλη πείρα στη διδασκαλία σε Πρόσφυγες. Μεταφέρουν πρακτικές γνώσεις και εμπειρίες και παίζουν επίσης τον ρόλο του Μέντορα για τους εκπαιδευόμενους καθηγητές. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να μάθουν οι εκπαιδευόμενοι τα ουσιώδη στοιχεία της διδακτικής πρακτικής, να ευαισθητοποιηθούν για το προσφυγικό θέμα και να αποκτήσουν σημαντικά εργαλεία και δεξιότητες σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων ελληνομάθειας για πρόσφυγες. Συμπεριλαμβάνεται επίσης συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring) στους συμμετέχοντες για έναν χρόνο μετά την έναρξη του σεμιναρίου, ώστε να επιλύονται τυχόν νέες προκλήσεις στην εργασία τους, εάν χρειάζεται.
Το σεμινάριο αυτό μπορεί, με επιπλέον κόστος και με βάση την Πρακτική Εξάσκηση και την Παρακολούθηση μαθημάτων σε πρόσφυγες και επιπλέον δια ζώσης σεμιναρίων, να οδηγήσει στην Πιστοποίηση EUROLTA, η οποία παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό ICC – International Language Association https://icc-languages.eu/eurolta/
Το σεμινάριο εχει διάρκεια 2 ημέρες όμως θα έχετεπρόσβαση στην πλατφόρμα με τα διδακτικά υλικά για 2 εβδομάδες.
Επιπλέον το σεμινάριο ολοκληρώνεται με μια σύντομη εργασία που περιλαμβάνει είτε τον σχεδιασμό μαθήματος είτε τον σχεδιασμό ενός προγράμματος σπουδών της Ελληνικής για πρόσφυγες.
Το σεμινάριο κατάρτισης αυτό μπορεί να προσφερθεί και ως δια ζώσης σεμινάριο στην Αθήνα ή στη Σαντορίνη με ελάχιστο αριθμό συμμετεχόντων:7
- Καθηγητές ελληνικών χωρίς ή με ελάχιστη εμπειρία διδασκαλίας σε πρόσφυγες
- Διδάσκοντες που έχουν εμπειρία στη διδασκαλία ελληνικών σε μη τυπικά περιβάλλοντα, π.χ. σε ΜΚΟ, ή επιθυμούν να διδάξουν μια γλώσσα που γνωρίζουν ή τη ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα
- Έμπειρους καθηγητές ελληνικών σε πρόσφυγες που πιστεύουν ότι χρειάζεται να αναβαθμίσουν τις πρακτικές τους δεξιότητες
- Διευθυντές σχολών γλωσσών που προγραμματίζουν να προσφέρουν και ελληνικά σε μετανάστες ή πρόσφυγες ή σχεδιάζουν προγράμματα σπουδών για τις ανάγκες διαφορετικών ομάδων μαθητών
- Άλλο εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθούς ή αναπληρωτές καθηγητές γλωσσών
Πέρα από τη μελέτη των διδακτικών υλικών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα γίνουν δεκαέξι (16) online συναντήσεις σύγχρονης εκπαίδευσης (προαιρετικές) με τους εκπαιδευτές του σεμιναρίου μέσω skype. Οι εκπαιδευτές θα επικοινωνούν με τους εκπαιδευόμενους μέσω του Φόρουμ της εκπαιδευτικής πλατφόρμας και θα απαντούν τυχόν ερωτήσεις μέσα σε τρείς ημέρες το αργότερο.
Οι σύγχρονες συναντήσεις δεν είναι υποχρεωτικές, αλλά οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να συμμετέχουν για να επιλύουν τυχόν απορίες και να «συναντούν» online τους άλλους συνεκπαιδευομένους. Σε περίπτωση που μία εκπαιδευόμενη/ ένας εκπαιδευόμενος δεν μπορέσει να παρακολουθήσει κάποια σύγχρονη συνάντηση, θα λάβει τη συνάντηση βιντεοσκοπημένη.
Οι εκπαιδευόμενοι καθηγητές έχουν την υποχρέωση να αναρτήσουν μία τουλάχιστον απάντηση σε κάθε ενότητα του σεμιναρίου, να απαντήσουν με δέκα τουλάχιστον αναρτήσεις τους σε άλλους εκπαιδευόμενους, να εκπονήσουν μία τελική εργασία καθώς και να συμπληρώσουν τη φόρμα αξιολόγησης του σεμιναρίου.
Οι εκπαιδευτές θα είναι στη διάθεση των εκπαιδευομένων ώστε να επικοινωνούν μαζί τους μέσω Skype, τηλεφώνου ή e-mail.
Α. Το προσφυγικό ζήτημα σήμερα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα
- Το προφίλ και οι ανάγκες διαφόρων κατηγοριών προσφύγων, ενηλίκων και ανηλίκων
Β. Η Διδασκαλία και η οργάνωσή της
- Διάγνωση επιπέδου ελληνομάθειας και κατάταξη των μαθητών σε τμήματα
- Δημιουργία αναλυτικού προγράμματος και σχεδιασμός του μαθήματος
- Διδασκαλία κειμένου, αφομοίωση λεξιλογίου, διδασκαλία μορφολογικών δομών, εξεύρεση και δημιουργία διδακτικών υλικών
- Η ανομοιογένεια της τάξης ως πρόκληση
Γ. Η διάσταση του πολιτισμού στα μαθήματα
- Επιλογή και χρήση πολιτιστικών υλικών, αξιοποίηση των διαπολιτισμικών στοιχείων
- Παραγωγή νέων εκπαιδευτικών υλικών για την πολιτισμική ένταξη
Δ. Μεθοδολογία άτυπων μορφών μάθησης (Tandem, Language Café). Το μάθημα έξω από την τάξη
Ε. Εισαγωγή στις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΣΤ. Η Πιστοποίηση της ελληνομάθειας: κατηγορίες εξετάσεων, προετοιμασία για εξετάσεις, νομικό πλαίσιο
Ζ. Φορείς που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε πρόσφυγες: προγράμματα, ιδιαιτερότητες.
Διάρκεια: 16 ώρες
Για το online σεμινάριο: 2 Σάββατα, 16 ώρες σύνολο, 130€
Περιλαμβάνονται online σύγχρονες και ασύγχρονες συναντήσεις, υλικά σεμιναρίου, βεβαίωση παρακολούθησης. Για μέλη μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται εθελοντικά στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας ισχύει έκπτωση 20%.
Το σεμινάριο περιλαμβάνει την εμπειρία των παρακάτω καθηγητών και εκπαιδευτών καθηγητών. Δύο ή τρεις από τους παρακάτω εκπαιδευτές συμμετέχουν σε κάθε σεμινάριο
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ, ΜΑ, Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, εκπαιδεύτρια καθηγητών. Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Συγγραφέας πέντε βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως μητρικής και ως ξένης. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, καθηγήτρια ελληνικής σε ξενόγλωσσους, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα. Πιστοποιημένη Eurolta Master Trainer (Εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών των εκπαιδευτών Ενηλίκων).
ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑ, Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου καθώς και του Μεταπτυχιακού «Πολιτισμικής Τεχνολογία» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής EUROLTA, εκπαιδευτής καθηγητών και μέλος της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας. Από το 1995 διδάσκει εθελοντικά σε μετανάστες και πρόσφυγες, σε άτομα με αναπηρία και στην LGBT κοινότητα.
ΓΙΩΤΑ ΜΠΟΥΖΙΟΥ , ΜΑ, Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Διδάσκει ελληνικά σε δημόσιο Λύκειο. Ήταν υπεύθυνη για την οργάνωση του προγράμματος Ελληνικών σε μετανάστες και πρόσφυγες στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Εθελοντική Εργασία Αθήνας, για περισσότερα από δέκα χρόνια.
ΗΛΙΑΔΑ ΔΙΑΜΑΝΤΩΝΗ, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού από το 2014 και εθελόντρια εκπαιδεύτρια σε μετανάστες και πρόσφυγες στο διαπολιτισμικό σχολείο «Γέφυρες» στην Κυψέλη από το 2010. Έκανε σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, έχει εκπαιδευτεί στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας μέσω διαδικτύου. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια EUROLTA.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΟΖΗΣ, ΜΑ, Απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με Ειδίκευση στην Ευρωπαϊκή Ιστορία από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα στο Ιστορικό Αρχείο της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως καθηγητής ελληνικής στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Mosaik για πρόσφυγες στη Λέσβο, ενώ για ενάμιση χρόνο εργάστηκε στη Μόρια. Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ, Καθηγητής γερμανικής γλώσσας, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως Υπεύθυνος της ομάδας καθηγητών στο Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες και ως καθηγητής ελληνικής σε πρόσφυγες. Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΡΑΝΕΝΤΣΗ,ΜΑ, στέλεχος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, μέλος της ομάδας για τη συγγραφή και επεξεργασία εξεταστικών δοκιμασιών, αξιολογήτρια και βαθμολογήτρια των παραγωγικών και δεκτικών δεξιοτήτων των εξετάσεων, υπεύθυνη για τη σύνταξη και την επιμέλεια υποστηρικτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ με εμπειρία στη διδασκαλία παλιννοστούντων και ατόμων με ειδικές δεξιότητες. Επιμορφώτρια στην Ενότητα «Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά» σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση από απόσταση των διδασκόντων την ελληνική ως ξένη γλώσσα.
Το σεμινάριο κατάρτισης εκπαιδευτικών διαρκεί 2 Σάββατα 21/06/2025 και 28/06/2025 από τις 09:00 έως τις 18:00 ώρα Ελλάδας, 16 ώρες σύνολο
Το Κέντρο μας εκδίδει Βεβαίωση Παρακολούθησης για τα σεμινάρια κατάρτισης που έγιναν, για να υποβληθεί σε ιδιωτικούς ή δημόσιους οργανισμούς και προκηρύξεις θέσεων. Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού είναι επίσημα αναγνωρισμένο ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και ως σχολείο γλωσσών από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΕΟΠΠΕΠ κωδικός 2101782/ 2018 και 2308668/2018).
Η ελληνική είναι η γλώσσα εργασίας στο σεμινάριο αυτό.
Προαπαιτούμενα για κάθε διαδικτυακό μάθημα:
- Καλή σύνδεση στο διαδίκτυο
- Εξοπλισμός με μικρόφωνο και ακουστικά
- Λογαριασμός Skype
- Εξωτερικά ηχεία είναι καλό να υπάρχουν
- Θέληση να μάθετε και υπομονή
- Διαρκής προσπάθεια για εξάσκηση όσων έχετε μάθει
- Το συνολικό κόστος του σεμιναρίου πρέπει να καταβληθεί την τελευταία ημέρα εγγραφής στο πρόγραμμα (30 ημερολογιακές ημέρες πριν την εκάστοτε ημερομηνία έναρξης). Πληρωμές γίνονται με μεταφορά χρημάτων στον τραπεζικό λογαριασμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού ή με πιστωτική κάρτα ή PayPal. Θα ενημερωθείτε για τα στοιχεία της κατάθεσης μετά την υποβολή της αίτησης εγγραφής.
- Ακύρωση της συμμετοχής: Δωρεάν ακύρωση 30 ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση καθυστερημένης ακύρωσης, οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ήμισυ των διδάκτρων τους για να εγγραφούν σε οποιοδήποτε μάθημα ή σεμινάριο κατάρτισης του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού εντός ενός έτους. Ποινή ακύρωσης: για καθυστερημένη ακύρωση το ήμισυ των διδάκτρων παρακρατείται.
- Τα προσωπικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στην παρούσα αίτηση προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τη διασφάλιση της λειτουργίας των παρεχόμενων υπηρεσιών και την πληροφόρηση για νέες παρόμοιες υπηρεσίες και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε τρίτο.