Προγράμμα Εκπαιδευτικών/ Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων

-
Τάξεις συζήτησης, όπου οι σπουδαστές μιλούν για τις εργασίες και τις συνεντεύξεις τους με έλληνες
-
Ομιλίες επαγγελματιών, επιστημόνων και απλών ανθρώπων για θέματα της τέχνης, της πολιτικής, της ιστορίας, της κοινωνίας, της σύγχρονης ζωής στην Ελλάδα
-
Επισκέψεις στους χώρους εργασίας καθώς και σε άλλους χώρους πολιτιστικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος
-
Γλωσσικά εργαστήρια, όπου οι σπουδαστές χρησιμοποιούν μαθαίνουν τη γλώσσα μέσα από γλωσσικά παιχνίδια
-
Παρακολούθηση ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου και συζήτηση
-
Μάθημα Tandem, δηλαδή συζήτηση για συγκεκριμένο θέμα με έναν έλληνα φυσικό ομιλητή ο οποίος μαθαίνει τη γλώσσα του σπουδαστή.
-
Παρουσιάσεις πολιτισμών-«Έλα στη χώρα μου», όπου οι μαθητές παρουσιάζουν τη χώρα τους με διάφορα πολιτιστικά υλικά/ στοιχεία (φωτογραφίες, αντικείμενα, γεύσεις, κλπ)
Επίσης συχνά οργανώνονται:
-
Μάθημα ελληνικών τραγουδιών
-
Μάθημα ελληνικών χορών
-
Μάθημα παραδοσιακής ελληνικής μαγειρικής
-
Φυσιολατρικές εκδρομές
Προγράμματα Ελληνικής Γλώσσας

Το Πρόγραμμα Σπουδών χωρίζεται σε επτά επίπεδα και καλύπτει όλα τα επίπεδα γλωσσομάθειας (Αρχάριοι 1-Προχωρημένοι 2). Ο σχεδιασμός βασίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, στο Πρόγραμμα για το βασικό επίπεδο του Πανεπιστημίου Αθήνας και στο Ευρωπαϊκό Αναλυτικό Πρόγραμμα Γλωσσών.
Προσφέρονται ομαδικά προγράμματα, διάρκειας μίας εβδομάδας (25 ωρών) ή δύο εβδομάδων (50 ωρών), και προγράμματα βασισμένα στις ανάγκες τους σπουδαστή. Πατήστε εδώ για περισσότερες πληροφορίες.
Κύκλοι ειδικών μαθημάτων έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες επαγγελματιών που εργάζονται με την ελληνική γλώσσα:
- Μάθημα για Διερμηνείς/Μεταφραστές
- Μάθημα Καθαρεύουσας
- Μάθημα Λογοτεχνίας
- Μάθημα Νομικής Ορολογίας
- Λοιπά Μαθήματα Ορολογίας (οικονομική ορολογία, τεχνική ορολογία, ορολογία κοινωνικών επιστημών, κλπ)
Προσφέρονται επιπλέον τα ειδικά προγράμματα:
• ΕΚΦΡΑΣΗ- γραπτός και προφορικός λόγος
Ταχύρρυθμα σεμινάρια για έλληνες ενηλίκους φυσικούς ομιλητές και για ομογενείς του εξωτερικού με ελληνική καταγωγή
• Οι εθελοντές μαθαίνουν ελληνικά
Ταχύρρυθμα σεμινάρια ελληνικής γλώσσας για εθελοντές του προγράμματος Ευρωπαϊκή Εθελοντική Υπηρεσία και για φοιτητές Erasmus
• Τρίμηνο Πρόγραμμα Τελειοποίησης της Ελληνικής για προχωρημένους σπουδαστές.
Απευθύνεται σε επαγγελματίες που πρόκειται στο εγγύς μέλλον να εργαστούν με τα ελληνικά ή σε όσους θέλουν να ανανεώσουν τις γνώσεις τους και να ενημερωθούν για τις τρέχουσες εξελίξεις στη χώρα.
• Ανθρωπογεωγραφία της Ελλάδας
Πρόγραμμα ανανέωσης της ελληνομάθειας για διερμηνείς, μεταφραστές, ξενόγλωσσους καθηγητές νέας ελληνικής στο εξωτερικό και προχωρημένους σπουδαστές- Η Ελλάδα Σήμερα
• Πετυχαίνω στις Εξετάσεις
Πρόγραμμα Προετοιμασίας για τις Εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και του Υπουργείου Παιδείας, του ΟΑΕΔ, της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Το Κέντρο έχει παραγάγει πρωτότυπα διδακτικά υλικά για όλα τα προγράμματα γλώσσας. Αποτελούνται από κείμενα επεξεργασμένα, συλλογή πρωτότυπων οπτικοακουστικών υλικών (φωτογραφίες, βιντεοκασέτες, κασέτες, CDs) και συλλογή γλωσσικών παιχνιδιών. Τα διδακτικά υλικά στηρίζονται σε ιδέες από τη διδακτική πρακτική μέσα στην τάξη και βελτιώνονται συνεχώς βάσει της συστηματικής χρήσης τους από τους καθηγητές. Τα υλικά αυτά εφαρμόζονται και σε μεγαλύτερα τμήματα σύμφωνα με τις αρχές της εξατομικευμένης διδασκαλίας. Έχουν εναλλακτικά κείμενα και ασκήσεις, έτσι ώστε να λειτουργούν σε τάξεις μικτών ικανοτήτων και σε πολυγλωσσικές και πολυεθνικές τάξεις.
Στόχος των μαθημάτων είναι η εξάσκηση όλων των γλωσσικών ικανοτήτων (παραγωγή και κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου). Έμφαση δίνεται στη χρήση γλωσσικών παιχνιδιών και στις επικοινωνιακές ασκήσεις, ενώ η γραμματική διδάσκεται και εμπεδώνεται μέσα από αυτά.
Νάτσινα Αναστασία
Απόφοιτος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο της
Οξφόρδης. Έχει διδάξει ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία σε ξενόγλωσσους στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού και έχει
συνεργαστεί στον σχεδιασμό του Προγράμματος Λογοτεχνίας. Διδάσκει Νεοελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και στο Ελληνικό Ανοικτό
Πανεπιστήμιο.
Τράπαλης Γιώργος
Ο Γιώργος Τράπαλης (Αθήνα, 1965) φοίτησε στη Νομική Σχολή Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.
Από το 1993 ασχολείται επαγγελματικά με τη λεξικογραφία ως υπεύθυνος λεξικογραφικών προγραμμάτων και επιμελητής στο ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΞΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΕ (βλ. www.lexicon.gr). Στο ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ διδάσκει από το 2000 Ελληνικά σε αλλοδαπούς μεταφραστές και διερμηνείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συνεργάστηκε ακόμη με τις εκδόσεις ΠΑΠΥΡΟΣ (ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΠΥΡΟΣ-ΛΑΡΟΥΣ-ΜΠΡΙΤΑΝΙΚΑ). Έχει παρουσιάσει γλωσσολογικά και λεξικογραφικά άρθρα σε διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει γλωσσολογικά και φιλολογικά άρθρα και έχει κάνει ομιλίες λεξικογραφικού περιεχομένου στο πλαίσιο μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου Αθηνών.
Είναι μέλος της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ EΝΩΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ (EURALEX) και της ΒΟΡΕΙΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (DSNA) και εταίρος της ΦΙΛΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
Έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές εκπομπές για την ελληνική γλώσσα.
Συνέταξε το Γλωσσάρι στο έργο του Νίκου Καββαδία (Εκδ. Άγρα, 1992, Β΄ ΈΚΔ. αναθεωρημένη και συμπληρωμένη 2004) και επιμελήθηκε την έκδοση διηγημάτων του ποιητή Δ. Χριστοδούλου Η έξοδος και άλλα διηγήματα (Εκδ. Αλεξάνδρεια, 1996).
Έχει επιμεληθεί φιλολογικά και εκδοτικά διάφορα επιστημονικά βιβλία και άλλα έντυπα.
Μιλάει Αγγλικά και Ιταλικά.
Γεωργιάδου Ιφιγένεια
Η Ιφιγένεια Γεωργιάδου είναι Διευθύντρια στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, www.hcc.edu.gr και Διευθύντρια Σπουδών στην Εταιρεία Πολιτιστικής Ανάπτυξης Λέσβου ΑΙΟΛΙΣ www.aeolis.edu.gr. Απόφοιτη του Πανεπιστημίου Αθήνας (Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας) και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου (University of London, Institute of Education). Διδάσκει την ελληνική ως ξένη γλώσσα από το 1979 σε ενηλίκους και παιδιά, και αποκλειστικά σε ενηλίκους στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού και αλλού από το 1995. Έχει μετεκπαιδευτεί στις θεατρικές τεχνικές στη διδασκαλία και στη Εκπαίδευση Ενηλίκων. Συγγραφέας τριών βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, καθηγήτρια ελληνικής σε ξενόγλωσσους, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα. Πιστοποιημένη Eurolta Master Trainer (Εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών Ενηλίκων). Ιδρυτικό μέλος της ΩΣΜΩΣΗΣ-Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμική Αγωγής. Συντονίστρια ευρωπαϊκών ερευνητικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ελληνική ως ξένη/ δεύτερη γλώσσα και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση